Pravidelně vyhodnocujte svůj přístup k tvorbě cen

Reagováním na místní cestovní trendy můžete přilákat víc hostů.
Od Airbnb dne 12. říj 2023
2minutové čtení
Aktualizováno 12. říj 2023

Vlastní cenovou strategii máte plně ve svých rukou a totéž platí i pro četnost kontrol a aktualizací.

Jedním ze způsobů, jak můžete udržet své ceny konkurenceschopné, je často je upravovat tak, aby odrážely cestovní a ekonomické trendy ve vaší oblasti.

Soustřeďte se na kalendář

Kalendář vám poskytuje řadu možností kontroly – například nad tím, kdy hostíte a kolik si účtujete. Máte řadu možností:

  • Udržujte si přehled o místní poptávce. Pravidelně porovnávejte svou cenu s průměrnými cenami podobných nabídek v okolí.

  • Upravte si ceny v konkrétních termínech. Přemýšlejte o sezónních změnách, speciálních událostech a denních trendech, které by mohly ovlivnit místní poptávku.

  • Otevřete své ubytování delším pobytům. Zvažte slevy na týdenní nebo měsíční pobyty, které snižují fluktuaci hostů a mohou váš kalendář rychleji zaplnit.

  • Dolaďte nabídku podle zpětné vazby. Spousta rezervací a pozitivních hodnocení hostů může být důvodem ke zvýšení ceny.

„Kalendář navštěvuji každý den,“ říká Daniel, člen Poradního výboru hostitelů z Tenerife na Kanárských ostrovech. „Vyhovuje mi, když mám přehled o míře nabídky a poptávky.“

Hostitelé se podělili o řadu způsobů, jak upravují své ceny v průběhu času, včetně těchto tipů:

  • Plánujte dopředu. „Rezervace na Silvestra obvykle začínají už v srpnu, tak buďte opatrní a nastavte si ceny na svátky dříve,” říkají Branka a Silvia z chorvatského Záhřebu.

  • Použijte požadavek na minimální počet nocí. „Svátky naceňuji minimálně na čtyři noci, přičemž Silvestr je za nejvyšší sazbu,” říká Letti z texaské Atascosy.

  • Objevte kouzlo období s nízkou poptávkou. „V obdobích, kdy lidé méně cestují, se snažím přijít na to, jak přilákat více hostů,“ říká Katie Kay, členka Poradního výboru hostitelů z Lake Arrowhead v Kalifornii. „Mám doplnit nové vybavení? Vychází můj interiér z módy? Design a vybavení představují ideální příležitost, jak zvýšit ceny a počet rezervací.“

Nejlepším vodítkem bývá produktivita vaší nabídky – například to, zda získáváte rezervace a dobrá hodnocení.

Aktualizujte svou nabídku

Vaše ubytování a hostitelský styl se mohou v průběhu času měnit. Některé věci budou mimo vaši kontrolu, jako jsou noví sousedé nebo místní předpisy, zatímco jiné budou zcela na vás, například zda přidáte další vybavení nebo aktualizujete domácí pravidla.

Pokračujte v aktualizaci své nabídky, aby co nejpřesněji odrážela to, co nabízíte. Když budou mít hosté k dispozici více podrobností, můžou se lépe rozhodnout, jestli jim ubytování bude vyhovovat.

Mezi běžné aktualizace patří:

  • Vaše fotky. Zachyťte měnící se roční období a veškeré aktualizace interiéru na fotkách své nabídky.

  • Vaše vybavení. Hosté často filtrují své výsledky vyhledávání, aby našli nejlepší vybavení. Zvažte proto možnost vybavení doplnit.

  • Popis vaší nabídky. Uveďte všechny důležité změny, které ve vašem ubytování nastaly a soustřeďte se přitom na prvky, díky kterým vaše nabídka vynikne.

Pamellah, podnikatelka a bývalá členka Poradního výboru hostitelů z Malindi v Keni, říká, že nejdůležitější otázka, kterou klade hostitelům, kteří chtějí pomoct získat více rezervací, zní: „Kdy naposledy jste se své nabídce ubytování aktivně věnovali?“

Když budete jako hostitelé vnímaví, můžete tím přilákat víc hostů. Pamellah navrhuje pravidelně aktualizovat fotky a hostům rychle odpovídat. Navrhuje také pravidelné porovnávání cen s podobnými nabídkami v okolí, což můžete provést ve svém kalendáři.

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Airbnb
12. říj 2023
Bylo to užitečné?