Využívání nástrojů Airbnb pro spoluhostitele
Pro úspěšného zkušeného spoluhostitele je klíčové rozhodnutí, jak si má s hostitelem při správě nabídky rozdělit práci.
Budete vy i hostitel oba komunikovat s hosty, nebo to převezme jen jeden z vás? Budete se starat o celou nabídku sami a hostitele kontaktovat pouze v případě konkrétních problémů, jako jsou žádosti o finanční náhradu? Ať se rozhodnete jakkoliv, Airbnb nabízí nástroje, které vám spoluhostitelství usnadní.
Nastavení oprávnění pro spoluhostitele
Když vás hostitel pozve ke spoluhostitelství své nabídky, bude muset vybrat, k čemu budete mít přístup. Má tyto možnosti:
- Plný přístup
- Přístup do kalendáře a doručených zpráv
- Přístup pouze do kalendáře
S plným přístupem můžete:
- Vytvořit novou nabídku
- Posílat si s hosty zprávy a dostávat upozornění
- Aktualizovat kalendář
- Nahlížet do historie transakcí
- Spravovat nabídku, včetně cen a dalších podrobností
- Spravovat rezervace, včetně přijímání a zamítání žádostí o pobyt, rušení rezervací a řešení žádostí v Centru řešení problémů
- Odeslat žádost o finanční náhradu
- Přidávat nebo odebírat další spoluhostitele, upravovat oprávnění a určovat sebe nebo jiného spoluhostitele za primárního hostitele nabídky
Upozorňujeme, že ani s plným přístupem nemůžete:
Nastavovat nebo upravovat výplaty ostatních spoluhostitelů
Spravovat žádosti o finanční náhradu po jejich předložení
Měnit výplatní metodu nebo daňové údaje majitele nabídky nebo jiného spoluhostitele ani k nim nebudete mít přístup
Efektivní komunikace
Je dobré vytvořit si s hostiteli plán, abyste věděli, kdo bude odpovídat hostům a kdo se bude starat o další komunikaci. Někteří hostitelé můžou chtít, abyste se o všechno postarali vy, jiní raději práci rozdělí.
Prvky komunikace, které je třeba vzít v úvahu:
Každodenní posílání zpráv, odpovídání na dotazy a řešení jakýchkoliv nastalých problémů
Reagování na žádosti o rezervace, pokud nabídka nevyužívá okamžité rezervace
Odesílání žádostí o finanční náhradu (po odeslání je však mohou spravovat pouze majitelé nabídek)
Kontaktování komunitní podpory s žádostmi o pomoc
Správa ostatních spoluhostitelů
Sabrina, zkušená spoluhostitelka z Denveru v Coloradu, považuje za užitečné, aby s hosty komunikovala jen jedna osoba, „aby byla zachována konzistentnost zásad a pravidel, jako jsou slevy, finanční náhrady a problémy s hosty,“ vysvětluje.
Pokud není stanoven jasný plán, můžou nastat problémy. „Když se tenhle typ práce dělí mezi dva lidi, může to být občas matoucí,“ upozorňuje Dominic, zkušený spoluhostitel z Cornwallu v Anglii. „Přesně v těchhle situacích se na něco může zapomenout, neví se, kdo má zrovna uklízet, a podobně.“
Jak fungují výplaty
Hostitelé Airbnb se s vámi můžou dělit procentním podílem nebo fixní částkou za rezervaci pomocí volitelných výplatních nástrojů pro spoluhostitele. Můžou si vybrat jednu ze čtyř výplatních možností:
Podělit se o poplatek za úklid
Podělit se o poplatek za úklid plus procento z částky za rezervaci
Podělit se o procento z každé výplaty
Podělit se o fixní částku z každé výplaty
Výplaty můžou nastavit jen majitelé nabídek. Dělení výplat je omezeno v závislosti na lokalitě hostitele a spoluhostitele a na tom, kde se daná nabídka nachází. Další informace
Když hostitel nastaví výplatu pro spoluhostitele, máte 14 dní na její potvrzení nebo zamítnutí. Obecně platí, že s hostitelem proberete a odsouhlasíte výši a metodu výplaty ještě před odesláním žádosti, ale pokud nastavení výplaty zamítnete, hostitel bude muset poslat nový návrh.
Jakmile výplatu potvrdíte, začnete dostávat zaplaceno za rezervace přibližně 24 hodin po hostově příjezdu. Pokud majitel nabídky aktualizuje stávající výplatu, bude se to vztahovat pouze na rezervace se zahájením po potvrzení aktualizace.
Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.