Jak se postavit ke špatnému hodnocení

Reagujte na negativní zpětnou vazbu konkrétními informacemi o zlepšeních.
Od Airbnb dne 4. kvě 2021
Aktualizováno 24. úno 2025

Špatná hodnocení můžou být nepříjemná, ale čas od času se objeví i u nejlépe hodnocených hostitelů. Tady je pár tipů, jak se vypořádat s negativní zpětnou vazbou od hostů.

Odpovídejte na negativní hodnocení

Veřejnou reakcí dáte hostům najevo, že jste otevření návrhům. Krátká a přátelská odpověď může ostatní hosty ujistit, že vám na jejich zkušenostech záleží.

„Neočekávám, že hostitelé budou mít 100% bezchybná hodnocení,“ říká Andrew, host, který je také Superhostitelem v Berlíně. „Vždycky na mě ale zapůsobí, když vezmou kritickou zpětnou vazbu vážně.“

Při odpovídání na negativní hodnocení zvažte následující tipy:

  • Poděkujte hostům za zpětnou vazbu. Klidně napište jen: „Díky za hodnocení! Opravdu si cením toho, že jste si udělali čas a ohodnotili jste pobyt u nás.“
  • Podělte se o to, jak své ubytování vylepšujete. Můžete napsat: „Mrzí nás, že se vám u nás nespalo dobře. Kvalitní spánek je důležitý, a proto jsme pořídili pohodlné vrchní matrace.“

Můžete požádat o odstranění jakéhokoli hodnocení, které jste obdrželi a o kterém se domníváte, že se neřídí našimi Zásadami pro psaní hodnocení na Airbnb, například proto, že se jedná o odvetné hodnocení.

Zlepšujte se za pochodu

Problémy s přesností a čistotou jsou dva z nejčastějších důvodů, proč dávají hosté méně než pět hvězdiček. Využijte zpětnou vazbu od hostů jako příležitost k vylepšení svojí nabídky.

Tady je několik způsobů, jak hostům ukázat, že jste vždy otevřeni zlepšování:

  • Berte zpětnou vazbu jako příležitost. Hosté vám nabízejí úhly pohledu, které by vás možná ani nenapadly – třeba jak zjednodušit proces příjezdu nebo že by nebylo na škodu přidat další ručníky.
  • Buďte transparentní. Udržujte své fotky a popis nabídky aktuální, aby odrážely to, co aktuálně nabízíte. Vysvětlete, jak se vyrovnat s potenciálními negativními stránkami – třeba že ulice bývá hlučná a přijdou vhod špunty do uší.

  • Buďte při hostitelství inkluzivní. Zaměřte se na to, aby se každý host cítil vítán, a to pomocí genderově neutrálního jazyka a zvýraznění bezbariérových prvků.
  • Komunikujte s hosty během jejich pobytu. Pomocí naplánovaných zpráv se zeptejte, jak se věci vyvíjejí, a okamžitě řešte případné obavy.

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Airbnb
4. kvě 2021
Bylo to užitečné?