Jak se postavit ke špatnému hodnocení na Airbnb

Reagujte na negativní hodnocení s konkrétními detaily ohledně zlepšení.
Od Airbnb dne 4. kvě 2021
2minutové čtení
Aktualizováno 29. led 2024

Špatné hodnocení může být hodně nepříjemné. Ale dokonce i ten nejlepší hostitel může občas dostat negativní zpětnou vazbu od hostů.

Vždy máte možnost veřejně reagovat na hodnocení u své nabídky. Konstruktivní reakce ukazuje, že vám záleží na zpětné vazbě hostů. Máte i možnost podniknout kroky, abyste se negativním hodnocením vyhnuli.

Reakce na negativní hodnocení

Napsat krátkou a přátelsky laděnou veřejnou odpověď na negativní hodnocení vám dává příležitost podělit se s ostatními, na čem do budoucna zapracujete.

Od hostů slýcháme, že když si všimnou, že hostitel
reaguje na zpětnou vazbu, cítí se při rezervování jistější, protože vědí, že je hostitel otevřený připomínkám.

Kdykoliv můžete
na tato hodnocení odpovědět. Tady je pár tipů na skvělou odezvu:

  • Začněte tím, že zpětnou vazbu oceníte a hostovi poděkujete. Může to jednoduše být: „Díky moc za hodnocení, Mary! Opravdu si ceníme toho, že jste si udělala čas a ohodnotila jste pobyt u nás.“

  • Podělte se o to, co jste v ubytování vylepšili. Můžete napsat něco jako: „Mrzí nás, že se vám u nás nespalo dobře. A protože je váš spánek důležitý, po vašem hodnocení jsme přidali pohodlné potahy na matrace.“

„Jako host neočekávám, že budou mít hostitelé absolutně bezchybná hodnocení. Vždycky na mě ale dobře zapůsobí, když vezmou kritickou zpětnou vazbu vážně a mají vůli se zlepšit,“ popisuje Andrew, Superhostitel z Berlína.

Hodnocení můžou být odstraněna, pokud porušují naše
Zásady psaní hodnocení na Airbnb. Hodnocení, o kterém si myslíte, že naše zásady porušuje, můžete nahlásit. Můžete také zpochybnit odvetné hodnocení od hostů, kteří podle vás závažně porušili zásady, a to bez ohledu na to, kdy bylo zveřejněno.

Reakce na pozitivní hodnocení

I veřejné reakce na dobrá hodnocení ukazují, že jste pohotovým hostitelem.

Pokud budete reagovat pouze na negativní hodnocení, budete k nim zbytečně přitahovat pozornost. Proto odpovídejte i na dobré hodnocení. Pouhé: „Děkujeme, že jste se u nás ubytovali!“ může úplně stačit.

Předcházení negativním hodnocením

Někdy je špatné hodnocení jednoduše výsledkem odlišných očekávání. Příjezd každého nového hosta znamená příležitost nabídnout skvělou pohostinnost a procvičit se v inkluzivním hostitelství.

Ačkoliv vám nezaručíme, že nikdy nedostanete špatné hodnocení, můžete podniknout kroky ke zlepšení vašich hostitelských postupů.

  • Pořiďte přesné fotky ubytování, včetně jeho výhod i nevýhod.
  • Upřímně ubytování popište a vytvořte domácí pravidla, ve kterých nastavíte svá očekávání.
  • Popis nabídky upravte tak, aby zohledňoval problémy, na které upozorňují špatná hodnocení. Připište tam věci, které nemůžete ovlivnit, jako je například fakt, že máte ubytování na rušné ulici.
  • Zpětnou vazbu využijte k vylepšení nabídky. Pokud třeba host zmínil, že mu během pobytu chyběly ručníky, nějaké přikupte.
  • V průběhu pobytu buďte s hosty ve spojení prostřednictvím aplikace Airbnb, abyste mohli reagovat na případné problémy, které se objeví.

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Airbnb
4. kvě 2021
Bylo to užitečné?