Jak nastavit cenovou strategii

Dobře nastavená cena vám může pomoct přilákat hosty a zvýšit výdělky na Airbnb.
Od Airbnb dne 1. pro 2020
2minutové čtení
Aktualizováno 20. lis 2023

Cena je jedním z hlavních faktorů, které hosté při výběru ubytování berou v úvahu. Bez ohledu na to, jak úžasné vaše ubytování je – pokud má vyšší cenu než srovnatelné nabídky v okolí, je velmi pravděpodobné, že hosté půjdou o dům dál.

U nabídek ubytování, jejichž ceny byly v roce 2022 aktualizovány čtyřikrát, jsme zaznamenali více než 30% nárůst počtu rezervovaných nocí ve srovnání s těmi, jejichž ceny se neměnily.* Zvažte tyto tipy a vymyslete cenovou strategii, která vám bude vyhovovat.

Mějte přehled o své oblasti

Pomocí kalendáře můžete porovnat svou cenu s průměrnými cenami podobných nabídek v okolí na mapě své oblasti. Můžete si vybrat, zda chcete zobrazit rezervované nebo nerezervované nabídky.

Jak porovnat ceny na mapě:

  • Vyberte si libovolné datum nebo termín v délce až 31 nocí.

  • Klepněte nebo klikněte na cenu za noc a pak na tlačítko, které zobrazuje špendlík s polohou se slovy „Podobné nabídky“ a cenovým rozpětím.

Ceny na mapě ukazují průměrnou cenu nabídek za rezervovaný nebo nerezervovaný termín. Podobnost nabídek se určuje na základě lokality, velikosti ubytování, prvků, vybavení, hodnocení a podle toho, které další nabídky si hosté prohlížejí společně s tou vaší.

Nabídněte ubytování, které se vyplatí

Znalost celkové ceny, kterou hosté zaplatí, vám pomůže nabídnout nejlepší hodnotu a podpořit vaše výdělky. Jejich celková cena zahrnuje vaši cenu za noc, případné dodatečné poplatky, které si nastavíte (za úklid, hosty navíc nebo domácí mazlíčky), servisní poplatky Airbnb a daně.

Konkurenceschopná cena pomůže vaší nabídce vyniknout a umístit se ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozici. Při srovnávání s podobnými nabídkami v okolí algoritmus zohledňuje kvalitu a celkovou cenu.

Některé věci, které v ceně zohledňujete, nemusí být hostům zřejmé. Nabízíte doplňky, jako jsou vydatná snídaně, luxusní koupelové produkty nebo streamovací služby? Uveďte to jasně v popisu nabídky, aby hosté viděli, že se vaše ubytování za danou cenu vyplatí.

Zvažte slevy a propagační akce

Slevy a propagační akce vám za určitých podmínek umožní nabízet nižší ceny, aniž byste museli měnit svou obvyklou cenu za noc. Tyto nástroje můžete využívat v různých situacích, jako například k nalákání prvních hostů nebo při hostitelství delších pobytů.

  • Nové nabídky ubytování: Propagace zbrusu nové nabídky pomocí 20% slevy z ceny za noc může hosty motivovat k zamluvení rezervace. Údaje Airbnb ukazují, že hostitelé, kteří nabízejí tuto promo akci během prvních 30 dnů po aktivaci nabídky, získávají počáteční rezervaci rychleji.

  • Delší pobyty: Nabídka týdenních a měsíčních slev může vést k vyšší obsazenosti a méně častému střídání hostů, což pro vás znamená méně práce. V roce 2022 tvořily rezervace na týden nebo déle 46 % rezervovaných nocí na Airbnb.

Slevy a propagační akce, které jsou k dispozici pro vaši nabídku, si můžete nastavit v hostitelském kalendáři.

*Na základě nabídek ubytování z celého světa (kromě Číny, Běloruska, Ruska a Ukrajiny), které měly k dispozici jednu nebo víc nocí od ledna do prosince 2022 a neměly zapnutou Chytrou tvorbu cen. Počet rezervovaných nocí ovlivňují i další faktory.

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Airbnb
1. pro 2020
Bylo to užitečné?