Jak nastavit cenovou strategii
Cena je jedním z hlavních faktorů, které hosté při výběru ubytování berou v úvahu. Bez ohledu na to, jak úžasné vaše ubytování je – pokud má vyšší cenu než srovnatelné nabídky v okolí, je velmi pravděpodobné, že hosté půjdou o dům dál.
U nabídek ubytování, jejichž ceny byly v roce 2022 aktualizovány čtyřikrát, jsme zaznamenali více než 30% nárůst počtu rezervovaných nocí ve srovnání s těmi, jejichž ceny se neměnily.* Zvažte tyto tipy a vymyslete cenovou strategii, která vám bude vyhovovat.
Mějte přehled o své oblasti
Pomocí kalendáře můžete porovnat svou cenu s průměrnými cenami podobných nabídek v okolí na mapě své oblasti. Můžete si vybrat, zda chcete zobrazit rezervované nebo nerezervované nabídky.
Jak porovnat ceny na mapě:
Vyberte si libovolné datum nebo termín v délce až 31 nocí.
Klepněte nebo klikněte na cenu za noc a pak na tlačítko, které zobrazuje špendlík s polohou se slovy „Podobné nabídky“ a cenovým rozpětím.
Ceny na mapě ukazují průměrnou cenu nabídek za rezervovaný nebo nerezervovaný termín. Podobnost nabídek se určuje na základě lokality, velikosti ubytování, prvků, vybavení, hodnocení a podle toho, které další nabídky si hosté prohlížejí společně s tou vaší.
Nabídněte ubytování, které se vyplatí
Znalost celkové ceny, kterou hosté zaplatí, vám pomůže nabídnout nejlepší hodnotu a podpořit vaše výdělky. Jejich celková cena zahrnuje vaši cenu za noc, případné dodatečné poplatky, které si nastavíte (za úklid, hosty navíc nebo domácí mazlíčky), servisní poplatky Airbnb a daně.
Konkurenceschopná cena pomůže vaší nabídce vyniknout a umístit se ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozici. Při srovnávání s podobnými nabídkami v okolí algoritmus zohledňuje kvalitu a celkovou cenu.
Některé věci, které v ceně zohledňujete, nemusí být hostům zřejmé. Nabízíte doplňky, jako jsou vydatná snídaně, luxusní koupelové produkty nebo streamovací služby? Uveďte to jasně v popisu nabídky, aby hosté viděli, že se vaše ubytování za danou cenu vyplatí.
Zvažte slevy a propagační akce
Slevy a propagační akce vám za určitých podmínek umožní nabízet nižší ceny, aniž byste museli měnit svou obvyklou cenu za noc. Tyto nástroje můžete využívat v různých situacích, jako například k nalákání prvních hostů nebo při hostitelství delších pobytů.
Nové nabídky ubytování: Propagace zbrusu nové nabídky pomocí 20% slevy z ceny za noc může hosty motivovat k zamluvení rezervace. Údaje Airbnb ukazují, že hostitelé, kteří nabízejí tuto promo akci během prvních 30 dnů po aktivaci nabídky, získávají počáteční rezervaci rychleji.
Delší pobyty: Nabídka týdenních a měsíčních slev může vést k vyšší obsazenosti a méně častému střídání hostů, což pro vás znamená méně práce. V roce 2022 tvořily rezervace na týden nebo déle 46 % rezervovaných nocí na Airbnb.
Slevy a propagační akce, které jsou k dispozici pro vaši nabídku, si můžete nastavit v hostitelském kalendáři.
*Na základě nabídek ubytování z celého světa (kromě Číny, Běloruska, Ruska a Ukrajiny), které měly k dispozici jednu nebo víc nocí od ledna do prosince 2022 a neměly zapnutou Chytrou tvorbu cen. Počet rezervovaných nocí ovlivňují i další faktory.
Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.