Nastavte si cenovou strategii

Upravte svou dostupnost a nabídněte slevy, abyste reagovali na poptávku hostů.
Od Airbnb dne 1. pro 2020
Aktualizováno 9. led 2025
Nastavte si cenovou strategii
Konkurenceschopná cena
Nastavte si cenovou strategii

Pravidelná kontrola ceny vám pomůže udržet si konkurenceschopnost. Při tvorbě cenové strategie zvažte následující tipy.

Co dělat pravidelně

Rozhodněte se, jak často chcete cenu kontrolovat a upravovat. Tady je pár tipů, které můžete podniknout a přitom se držet rozvrhu, který vám vyhovuje.

  • Zpřístupněte více nocí: Odblokujte všechny noci ve svém kalendáři,  kterých víte, že můžete hostit. Vaše nabídka se tak objeví ve větším počtu výsledků vyhledávání, což může vést k vyšším výdělkům.
  • Přizpůsobte délky pobytu: Projděte si mezery mezi rezervacemi. Pokud jsou mezery kratší než minimální délka pobytu, nikdo si tyto noci nemůže rezervovat. Nastavení kratšího minimálního pobytu na konkrétní termíny vám může pomoct kalendář zaplnit.
  • Porovnejte podobné nabídky: Kontrola cen rezervovaných a nerezervovaných domovů ve vaší oblasti vám může pomoct nastavit konkurenceschopnou cenu.

„Ráda se dívám na podobné nabídky, abych mohla porovnat své ceny, ujistit se, že nejsou příliš vysoké ani příliš nízké a najít ideální kompromis,“ vysvětluje Karen, Superhostitelka z kanadského Nelsonu.

Můžete také zapnout Chytrou tvorbu cen, která vám automaticky upraví cenu na základě místní poptávky. Tento nástroj je obzvláště užitečný, pokud chcete optimalizovat ceny, aniž byste je museli neustále sledovat.

Příprava na slabší období

Dokonce i u těch nejoblíbenějších nabídek může občas nastat období klidu s menším počtem rezervací. Tady je pár způsobů, jak zviditelnit svoji nabídku, když očekáváte slabší období.

  • Nabídněte slevy: Slevy na týdenní a měsíční pobyty vám pomůžou zaplnit kalendář a snížit frekvenci střídání hostů. Přidání slevy u rezervací na poslední chvíli může být lákavé pro hosty rezervující 1 až 28 dní před příjezdem.
  • Zkraťte předběžné oznámení: Když hostům umožníte rezervovat blíže k datu příjezdu, můžete přilákat víc rezervací. V závislosti na tom, kolik času na přípravu potřebujete, si můžete zvolit dobu mezi zamluvením rezervace a příjezdem i kratší než jeden den.
  • Povolte kratší pobyty: Snížení minimální délky pobytu osloví hosty, kteří si rezervují kratší pobyty. Máte možnost přizpůsobit si minimální délku pobytu podle dnů v týdnu.

„Rozhodně vnímám, že roste počet pobytů na kratší dobu,“ říká Jimmy, Superhostitel z Palm Springs v Kalifornii. „Jsou to pobyty na poslední chvíli, které lidé nemusí nutně plánovat, a i dva dny můžou být fajn dovolená. Flexibilita je atraktivní.“

Příprava na rušnější období

Několik nástrojů Airbnb vám může pomoct vytěžit maximum z období, kdy je poptávka hostů vyšší. Tady je pár taktik, které stojí za to zvážit.

  • Přidejte slevu za brzké rezervace: Když nabídnete slevu u rezervací zamluvených 1 až 24 měsíců před příjezdem, můžete tím přilákat hosty, kteří plánují dopředu. Pokud nastavíte slevy ve výši 3 % nebo víc, uvidí hosté ve výsledcích vyhledávání a na stránce vaší nabídky speciální štítek. Zlevněná cena se zobrazí vedle původní ceny, která bude přeškrtnutá.
  • Nastavte si vlastní propagační akci: Propagační akce jsou skvělým způsobem, jak zvýšit počet rezervací v určitém období. Pokud nabídnete slevy ve výši 15 % nebo více, hosté uvidí na stránce vaší nabídky a ve výsledcích vyhledávání speciální štítek. Pro pořádání propagační akce platí určité požadavky. Například musíte mít alespoň jednu rezervaci za poslední rok.
  • Rozšiřte okno dostupnosti: Kalendář můžete zpřístupnit až na dva roky dopředu. Vaše nabídka ubytování se objeví ve více výsledcích vyhledávání a v kratším seznamu výsledků, pokud je v dané době dostupných méně ubytování.

„Někdy si lidé rezervují letní nebo vánoční dovolenou půl roku dopředu,“ upozorňuje Anne, Superhostitelka ze španělské Tarragony. „Lidé, kteří mají tendenci rezervovat předem, obvykle rezervace neruší. Je to důležité i proto, že víte, co vás čeká.“

Své ceny a další nastavení máte vždy pod kontrolou. Vaše výsledky se můžou lišit.

Za účast na rozhovorech dostali hostitelé zaplaceno.

Informace obsažené v tomto článku se mohly od jeho zveřejnění změnit.

Nastavte si cenovou strategii
Konkurenceschopná cena
Nastavte si cenovou strategii
Airbnb
1. pro 2020
Bylo to užitečné?